Google on pyrkinyt kehittämään mahdollisimman monipuolisia työkaluja, jotta liiketoiminnan ohjaaminen olisi mielekästä ja helppoa. Tässä artikkelissa kerromme muista palveluista Google AdWordsin lisäksi, jotka parantavat yrityksesi markkinointistrategiaa.

Google Adsense

Tämä on Googlen tarjoama palvelu, jonka avulla nettisivujen omistajat voivat tienata lisää näyttämällä omilla sivuilla muiden yritysten mainosbannereita. Niitä pystyy muokkaamaan siten, että mainossisältö on visuaalisesti mahdollisimman paljon yhteen sulava muun sisällön kanssa. Kaikilla nettisivun kävijöillä on myös oma maku, mitä bannereita he mielellään klikkaavat, siksi on hyvä hyödyntää testityökaluja, joiden avulla saat erilaisista mainosmuodoista, kuten linkkimainoksista, pienistä bannereista tai mainosvideoista vertailutietoja. ja voit valita parhaan mainonnan tapvan juuri oman sivusi käyttäjille. Mainokset ovat myös optimoituja mobiiliympäristöön, joten kun sivustoa käytetään mobiililaitteilla silloinkaan ei menetä tiennamisen mahdollisuutta.

Google analytics

Palvelu antaa mahdollisuudet saada reaaliajan tilastotietoja, joiden pohjalta voi muokata sivuston täysin käyttäjien tarpeiden mukaiseksi. Saatavilla on myös nettisivun sisällön analyysi, josta saat muun muassa tiedot, mitä käyttäjät etsivät sivullasi, ja miten he kommunikoivat sivuillasi muun sisällön kanssa. Kommunikointi sivuston kanssa, tarkoittaa esimerkkisi, kuinka paljon he klikkaavat laajennuksia sivuillasi tai vaikka linkkejä, josta näkee tuoteselosteita tai muuta tietoa. Tämä auttaa parantamaan sivuston navigointia ja näin parantamaan käyttäjien käyttökokemusta. Saat myös tiedon, mitkä markkinointikanavat johtavat ihmisiä käymään nettisivuillasi. Saat tiedon myös omasta suosiosta some-ympäristössä, näkemällä tiedon mitä sivustosi materiaalia jaetaan somessa, kuinka paljon sinun sivuston linkit ovat saaneet tykkäyksiä, ja mistä some-resursseista käyttäjiä on tullut.

Google my business

Erittäin hyödyllinen palvelu myynnin edistämisen kannalta. Täällä voit perustaa oman yrityskortin, jonka potentiaaliset asiakkaasi voivat nähdä hakemalla yritykseesi haun tai kartan kautta. Yrityskorttiin on mahdollista lisätä yrityksen aukioloajat ja kuvia. Myös asiakkaat voivat lisätä arviointeja ja palautteita yrityksestäsi. Hyödyntämällä tätä saat myös tilastotietoja yrityskortista, josta näet esimerkkiksi kuinka paljon asiakkaat painaavat yrityksesi nettisivun osoitetta, käyntiosoitetta tai puhelinnumeroa ja näin markkinointistrategiaa voi mukauttaa saatujen tietojen mukaisesti. Tämän lisäksi näet yrityskortissa olevien kuvien suosion ja niiden katselusuhteen muiden vastaavin kuvin kilpailijoilla. Tässä palvelussa on myös mahdollista luoda nettisivuja ihan muutamassa minuutissa.