Oletko kuullut sellaisesta verkkomarkkinoinnin termistä, kun “kontekstuaalinen mainonta”? Entä onko Googlen kehittämä palvelu «Google AdWords» sinulle tuttu? Jos kuulet näistä ensimmäistä kertaa, ei hätää! Tästä artikkelista löydät paljon lisätietoja näihin aiheisiin.
Mainonta hakukoneen etusivuilla
Kontekstuaalinen markkinointi on mainossisällön esittely sellaisille kohderyhmille, kenellä on mainoksen vastaavia kiinnostuksia. Sellainen mainonta on hyvä vaihtoehto, jos yritykselläsi ei ole aika päivittää nettisivuille tai sosiaaliseen mediaan aktiivisesti tietoa toiminnasta ja onnistumisista. Google AdWords -kontekstimainonnan palvelu antaa mahdollisuuden kertoa yrityksestäsi, blogistasi tai jostain muusta mistä ikinä haluatkin, heille ketkä ovat aidosti kiinnostuneita kuulemaan. Yleensä kun haetaan tarvittava tietoa hakukoneiden avulla, haut ryhmittyvät suosion mukaan. Google AdWordsilla voit päästä vaivattomasti Googlen ensimmäisille sivuille riippumatta siitä, kuinka suosittu ja menestynyt olet tällä hetkellä. Saat mainokset näkyviin suoraan Google-hakukoneen sivuille ja voit päättää, millä hakusanoilla mainoksesi löytyy ja kenelle se tulee näkyviin.
Uudelleenmarkkinointi
Kaikki näkevät päivän aikana satoja mainoksia, eikä yhden kerran tietyn mainoksen näkeminen välttämättä herätä ihmisillä mitään huomiota. Google AdWords teknologioiden avulla ihmiset, jotka ovat jo aikaisemmin käyneet sinun sivuillasi, näkevät uudestaan mainosbannereita yrityksestäsi samaan aikaan kun surffailevat muualla netissä. Tämä antaa erittäin hyvät mahdollisuudet muuttaa satunnaiset kävijät omiksi asiakkaiksi sekä jäädä ihmisille paremmin mieleen.
Muut Google Adwordsin hyvät puolet
Jokainen markkinoija halua saada infoa miten kannattavaa hänen markkinointi on, ovatko ihmiset kiinnostuneita vai pitäisikö tehdä muutoksia mainosstrategiassa. Palvelu mahdollistaa klikkauksien määrän seuraamisen eri aikoina ja ajanjaksoina, nähdä käyttäjien kaupunki ja maasijainnit sekä sivujen kävijämääriä eri ajanjaksoina. Tämän lisäksi näet mistä sivuista ja sovelluksista mainosklikkaukset ovat tulleet sinun sivuille.
Mahdollisuus kontrolloida markkinoinnin talouspuolta tekee palvelukokonaisuuden vielä paremmaksi. Google AdWordsille maksat vain klikkauksien määrästä tai vaihtoehtoisesti on erilaisia palvelupaketteja, jotka ovat räätälöityjä erilaisiin tarpeisiin, joista voit valita sen, mikä sopii sinun tilanteeseen parhaiten.
Vaikka et olisi ihmisenä huppu markkinoija, Googlella on erittäin paljon monenlaisia työkaluja, jotka tukevat sinun toimintaasi. Niiden avulla kuljet kohti onnistumisia ja onnistut saavuttamaan omia tavoitteitasi markkinoinnin suhteen!